Rendszerüzenet

Trópusi élménytúra – A Market Expedíció 2018 újabb kalandjai

Útinapló a gyönyörű Baliról, a pezsgő Szingapúrról és a méltán híres komodói sárkánygyíkokról

A Market Expedíciók mindig különleges helyet foglalnak el a szívünkben, így örömmel osztjuk meg legújabb kalandjainkat. Tavaly már ellátogattunk a mesés keletre, tavasszal pedig Peru festői hegyeit másztuk meg együtt. Idén augusztusban pedig egy igazán különleges helyre utaztunk több, mint 20 órán át, hogy egy csapatként inspirálódjunk és megismerkedjünk az indonéz szigetvilág természeti csodáival: útinaplónk újabb fejezete Szingapúr, Bali és Komodó.

Az elő két nap az utazásról szólt, hiszen mintegy 20 órás repülőút várt ránk. Délután elindultunk Budapestről és Dubai átszállással Szingapúrba repültünk. Első állomása utunknak a világ többszörösen legjobbnak választott repülőterére volt. A tengerparti autópályán, trópusi fák árnyékában, színes orchidea-parkok mentén a szigetállam belvárosába tartottunk. Első esténket az Egyenlítőtől mindössze 141 kilométer távolságra fekvő város éghajlatával való barátkozással töltöttük a Altitude felhőkarcoló teraszbárjának „hűvösét” élvezve, engedve egy jéghideg Tiger Beer és a Singapore Sling koktél csábításának (Ez utóbbit, egyszer, mindenkinek ajánlott kipróbálnia!).

Szingapúr városa tele van felfedezett és eddig felfedezetlen csodákkal. A hosszú utazás után egy egész napos barangolás várt ránk a világ egyik legszebb környezetben fekvő metropoliszában. A hatmilliós várost emeletes buszon, metrón, magasvasúton jártuk be hipermodern épületcsodák, luxus bevásárlóközpontok, romantikus gyarmati villák, rejtett sikátorok mélyén megbúvó dizájner butikok és kis művészeti galériák, botanikuskertek, és az ország egyetlen graffitijének nyomában. Ellátogattunk az Orchard Road sugárútra, a kínai és hindu városrészekbe, az Arab Street bohém negyedébe és Geylang „rosszhírű”, de kiváló durián gyümölcsöket áruló street food paradicsomába is. Betértünk a Gardens By the Bay szuperfákkal tarkított ökoparkba is.

A három napos szingapúri élményeket követően Bali felé vettük az irányt. Az indonéz szigetvilág egyik legkedveltebb turistaparadicsoma, amit nem véletlenül „Istenek szigetének” hívnak. Szállásunk a sziget belsejében, Ubud misztikus dombok között, festői környezetben meghúzódó kisvárosában volt. Szerpentines utakon, smaragd rizsföldek mentén, színes, faragott kapukkal díszített kőházak között kanyarogtunk Bali művészek és jógik lakta spirituális központja felé. Lusta ébredés és kiadós reggeli után megkezdtük Ubud kulturális látnivalóinak felfedezését: régi balinéz hindu és buddhista templomok vártak ránk. A nap folyamon könnyű trekking séta keretében bejártuk a környező rizsteraszokat is, majd utunk során először egy hagyományos balinéz masszázst is kipróbáltunk.

A következő napokban Bali rejtelmes tájainak, jellegzetes gasztonómiai csodáinak hódoltunk. Kis falvakon keresztül, ültetvények mentén bicikliztünk. Megismerkedtünk a vidéki élettel, találkoztunk a barátságos helyi népekkel. Még napfelkelte előtt megmásztuk a Mount Batur vulkán 1717 méter magas csúcsát. A felhők fölött Bali és Lombok számtalan másik hegyóriása is megmutatta magát nekünk. Kiadós rafting-kalandban is részt vettünk az Ayung-folyón. Elzarándokoltunk Tanah Lot és Uluwatu templomokhoz, délutánonként pedig Bali leghíresebb tengerpartján tanultuk meg a szörfözés technikáit.

Az utolsó napokban a távoli Flores vulkánokkal teletűzdelt szigetére is elrepültünk, szinte a világ végére. Labuan Bajo kikötőjéből behajóztunk a korall-, és homokpadokkal, türkiz vizekkel ölelt szigettengerbe. Kikötöttünk a fehér homokos partokkal ékesített Rinca és Padar szigeteken, majd Komodón lencsevégre kaptuk a varanus komodoensist, azaz a komodói sárkányt, melyből mintegy háromezer példány él itt.

Flores egyedi kultúrájának, hagyományos építészeti stílusának megismerését követően visszatértünk Balira, hogy csapatépítőnk utolsó estéjét egy óceánparti vacsora mellett töltsük. Végül, mintegy 14 nap hihetetlen kulturális élményeivel és impulzusaival felvértezve indultunk haza Budapestre. Az „Istenek szigete” tényleg olyan volt, mint amit eddig képeken láttunk. A hangulat, a fehér homok, a lenyűgöző tájak és élővilág egy örök emlék marad az egész csapatnak.

Köszönjük, Te mesés kelet!

Cégcsoport

A(z) market oldalon az üzemeltető süti fájlokat (cookie) használ, az adatvédelmi szabályzat rendelkezései szerint. A süti fájlok a számítógépén tárolódnak.