Rendszerüzenet

Peruba látogattunk el - Market Expedíciók 2018

A Market Csoportól mindenki jól tudja, hogy építeni szeretünk – de tagadhatatlan, hogy utazni is. Időnk nagy részében épületeket tervezünk és kivitelezünk, ezért úgy érezzük, hogy alkalomról alkalomra mi is megérdemeljük, hogy „építkezzünk”, és ezáltal egyre inkább összekovácsoljuk csapatunkat. Téli ázsiai körutazásunk után ezúttal Peruba látogattunk el, az Andok festői szegletébe.

Április 15-én, Kónya Gáspár vezetésével nekivágtunk utunknak: amszterdami átszállással repültünk Peru fővárosába, Limába. Az utazás fáradalmai miatt első napunkon csak egy opcionális, kellemes vacsorán vettünk részt, majd pihenő következett, hogy másnap újult erővel folytathassuk kalandozásunkat.

Ébredés után egy rövid séta erejéig ismerkedtünk a hideg óceán és a sivatag peremére épített nagyvárossal, majd rövid repülőúttal Arequipába, Dél-Peru központjába indultunk. A koloniális időkben épült város központjában sikerült megszállnunk. Másnap pedig nagy nap várt ránk.

Reggel nekivágtunk a lélegzetelállító Andoknak: a hegység mélyébe buszúttal jutottunk el, mégpedig a Colca-kanyonig. Az úgynevezett „kondorok útján” többek között egy 5000 méteres hágón is átkeltünk: hatalmas vulkánok és vikunyák keresztezték utunkat, végül megálltunk fürdeni a La Calera termálfürdőben, mielőtt megkezdtük az akklimatizációt a magaslati levegőhöz Chivayban.

Másnap délelőtt megnéztük a világ egyik legkisebb kanyonját, miközben az Andok havas csúcsai, a Chachani és az Ampato a szemünk elé tárultak. Ezután kellő pihenővel továbbindultunk az Andok szívébe, Cuscóba, ahol a spanyol és indián építészeti kultúrában gyönyörködtünk – építészekként számunkra az ilyesmi mindig csemege. A 3400 méteres magasság miatt az estét itt is pihenéssel töltöttük, másnap pedig tovább folytattuk architekturális kalandozásunkat: Cusco barokk főterét, jezsuita templomát, a Wiracocha inka palota felé emelt 16. századi katedrálist, és a várost körülölelő kultikus romokat is megtekintettük.

Az elkövetkezendő két napban az Urubamba-folyó völgyében voltunk, ahol az őslakos-kultúrákkal ismerkedhettünk meg: bejártuk Pisac indián piacát, Ollantaytambo romvárosát, ahol elmélyülhettünk az inkák spirituális és építészeti örökségében – mindeközben régi indián-falvak, archaikus sólepárló medencék és csodás, hegyi tájak mellett haladtunk el, teljessé téve az élményt.

Kilencedik napunkon hegyi kisvonattal keltünk útra Aguas Calientes városába, ahonnan a világ egyik legcsodálatosabb helyére, a Machu Picchura utaztunk tovább. A kondor-alakú, szakrális, lépcsőzetes szellemváros nem hiába világhírű: hatalmas hatást gyakorolt mindannyiunkra, miközben megpróbáltuk megérteni egy elveszett, de mégis máig fénylő kultúra örökségét.

Másnap visszautaztunk Aguas Calientesből Cuscóba, ahol az ősi hagyományokkal való eddigi ismerkedésünk után belevetettük magunkat a kortárs perui kultúrába: művészeti negyedekbe, street food lelőhelyekhez és hangulatos sikátorokhoz látogattunk el.

Végezetül, utolsó napunkon visszarepültünk Limába (kellő mennyiségű alpakka-pulóver vásárlása után), az átszállási időnek köszönhetően pedig volt időnk meglátogatni búcsúzóul a város építészeti örökségét is. Ősi hagyományok, nyüzsgő kortárs kultúra és fantasztikus építészet – köszönjük, Peru!

Cégcsoport

A(z) market oldalon az üzemeltető süti fájlokat (cookie) használ, az adatvédelmi szabályzat rendelkezései szerint. A süti fájlok a számítógépén tárolódnak.