Szárnyalnak a logisztikai beruházások a repülőtéren
Teljes fordulatszámon üzemelnek a Ferihegyen nyáron átadott új logisztikai bázisok, az utasforgalmat is meghaladó mértékben nő a cargo forgalom, a Budapest Airport pedig máris újabb fejlesztéseket tűzött napirendre. Mindez része a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, mintegy 160 millió eurós, azaz 50 milliárd forintos repülőtér fejlesztési programjának.
Teljes gőzzel üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Terminálja tőszomszédságában átadott két új logisztikai bázis, a TNT és a DHL Express új raktár- és irodaközpontja. A két korszerű logisztikai bázist nyáron vehette birtokba a két nemzetközi csomagküldő szolgálat, az építkezés alig egy évet vett igénybe.
A DHL Express új logisztikai bázisának legfontosabb eleme a 6 000 négyzetméteres raktár és szortírozó, mellette egy 2 400 négyzetméteres irodaház kapott helyet, míg a bázis teljes területe eléri a 60 000 négyzetmétert, beleértve a teherautók számára kialakított parkolót és manőverező területet. A DHL Freight és a Global Forwarding üzletág mellett már a DHL Express is a repülőtéren működik.
„A DHL több, mint 25 éve van jelen a magyar piacon, a Budapest Airporttal most aláírt bérleti szerződés pedig további tizenöt évre teremti meg az együttműködés alapjait és egyben kifejezi a Deutsche Post DHL-csoport elkötelezettségét Magyarország és a budapesti repülőtér mellett.” jelentette ki Bándli Zoltán, a DHL Express magyarországi ügyvezető igazgatója. Arról is beszélt, hogy a korszerű, teljesen automatizált szortírozó technológiának köszönhetően a DHL Express megháromszorozta teljesítményét és képes akár 6 000 küldemény/óra sebességgel is feldolgozni a repülőtéri bázison a feladott árut.
A DHL Express új repülőtéri logisztikai központját a Market Építő Zrt. valósította meg. „Több alkalommal működtünk már együtt a Budapest Airport csapatával, évek óta jelen vagyunk a helyszínen különféle projektek révén, az egyik legrégebbi visszatérő megrendelőnk. Az együttműködések alappillére, hogy mindketten minőségi végeredményt kívánunk elérni.” Ezt hangsúlyozta Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. alapító-társtulajdonosa. Felidézte: „Így volt ez akkor is, amikor új repülőgép hangárt építettünk, de a hamarosan befejeződő szálloda kapcsán is elvárt a profizmus, valamint említhetném a korábbi és a mostani logisztikai központokat is. Minden itt végzett munkánk különleges valamiért, de mindegyiknél közösek a céljaink, emiatt különösen nagy öröm, hogy partnerek lehetünk Magyarország elsőszámú repülőterének folyamatos fejlesztésében.”
A TNT, amely naponta közlekedő Boeing B757-200F típusú repülőgéppel bonyolítja le a magyarországi áruforgalmat, idén júniusban vette át az új repülőtéri bázist. A korszerű létesítmény hozzájárul a szolgáltatási színvonal emeléséhez, a szállítási határidők további rövidítéséhez. A TNT új raktárának alapterülete eléri az 5 000 négyzetmétert, további 3 000 négyzetmétert foglalnak el az irodák, a kamionok manőverezési területe pedig 8 500 négyzetméter.
Az új TNT bázist építő Merkbau Kft. műszaki igazgatója, Knáb János így foglalata össze a projekt jelentőségét: „Nagy örömünkre szolgált, hogy a Budapest Airport lehetőséget kínált, és ajánlatot tehettünk a TNT logisztikai bázisának kivitelezésére. Külön megtiszteltetés, hogy meg is szavazták a bizalmat a munka elvégzéséhez. Büszkék vagyunk arra, hogy egy viszonylag bonyolult környezetben sikeresen helytálltunk és határidőre átadhattuk a kész létesítményt. Bízunk benne, hogy a Budapest Airportot hamarosan a hozzánk visszatérő megrendelők csoportjában üdvözölhetjük!”
Csak ez a két beruházás nem kevesebb, mint 600 újabb munkahelyet jelent a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely a jelenlegi mintegy 12 000 dolgozójával a legnagyobb munkáltató a dél-pesti régióban. Ráadásul a Budapest Airport – tekintettel a légi teheráru szállítás rendkívül dinamikus növekedésére – máris újabb beruházást terveit készítette el. A 2. Terminál közelében jövőre elkezdődik egy újabb, Cargo City névre keresztelt logisztikai központ építése. Ezen keresztül akár évi 250 000 tonna légi teheráru indulhat vagy érkezhet Magyarországra, a jelenlegi forgalom több, mint kétszerese.
„Büszkén jelenthetjük be, hogy a cargo-fejlesztés teljes fordulaton pörög a Budapest Airportnál. Csak az év idei első hét hónapjában 72 ezer tonna áru fordult meg a repülőtéren, ami 20 %-os növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest.” mondta el René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette:”Az elmúlt másfél évben rekord mértékben nőtt a légi teheráru szállítás Budapesten és már csak emiatt is szeretnénk megerősíteni a budapesti repülőtér, mint ideális közép-európai cargo-elosztó központ szerepét.”