SZŰRŐ:
Aktuális
2016.11.23.

Több mint 100 cég csatlakozott a Köszönjük Neked! országos kampányhoz a fizikai munkát végzők megbecsüléséért

Több mint 82.000 munkavállalót foglalkoztató 102 vállalat csatlakozott az országos, hat állomásos Köszönjük Neked! kampányhoz, amelynek záró eseményét a fővárosban rendezték meg. Az ország több kiemelt régióját megcélzó kampány szervezőinek célja az volt, hogy felhívják a figyelmet a fizikai dolgozók megbecsülésére és megköszönjék értékes munkájukat.

Égető probléma, hogy egyes kiemelt régiók munkaerőhiánnyal küzdenek. Emellett komoly kihívást és országos problémát jelent a fizikai munkások toborzása, és kölcsönzése, illetve a jó munkaerő megtartása. Egyértelmű, hogy manapság már „nem sikk” fizikai munkát végezni, pedig nélküle szinte leállna a mindennapi élet. A probléma érzékeltetésére először regionális szinten, Miskolcon aktiválták a Köszönjük Neked! kampányt 2014 végén, amely során fotósorozatban mutatták be a helyi cégek fizikai munkásait. Ez a program akkor nagyon sokat jelentett a fizikai munkavállalóknak és munkáltatóiknak, így megszületett az ötlet, hogy legyen a kampány országos. Az elmúlt időszak munkaerő piaci tendenciái is ennek igényét támasztották alá: országos szintű kihívással nézünk szembe.

A program szervezőinek célja, hogy átformálják a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és a Köszönjük Neked! kampány keretében megköszönjék értékes munkájukat.
A szeptemberben indult országos kampány során a programhoz csatlakozó cégek maguk javasolják azt a kollégájukat, akit a vállalat arcaként szeretnének bemutatni, és aki nemcsak az elmúlt időszakban, de a jövőben is képviselheti a kollégákat. A hat állomáson – Győr, Pécs, Szolnok, Veszprém/Ajka, Tatabánya, Budapest – több mint 82 ezer munkavállalót foglalkoztató 102 cég csatlakozott a kampányhoz, így több mint 100 fizikai munkavállaló arcát és inspiráló történetét ismerhettük meg. A Köszönjük Neked! plakátok a Keleti pályaudvar Lotz-termében láthatóak mától egészen december 22-ig.

A kampányhoz idén csatlakozott a MÁV-csoport is, amelynél a közel 38 ezer munkavállaló több mint kétharmada dolgozik fizikai munkakörben. A hatékony munkaerő-utánpótlás érdekében a MÁV-nál a múlt év végén új és költségkímélő toborzási módszert vezettek be, amelynek lényege, hogy a vállalat a saját infrastruktúráját, kiterjedt hálózatát és eszközparkját felhasználja, így a vonatok kijelzőjén és a vasútállomáson a hangosbemondás révén is toboroz fizikai dolgozókat.

Sok évet ledolgoztam már és tudom, hogy fontos az emberi szó, az elismerés és a köszönet kinyilvánítása. Ezek az aprónak tűnő dolgok is hozzájárulnak ahhoz, hogy megbecsülve érezzük magunkat a közösségben, ahol mindenkinek megvan a maga szerepe, munkafolyamata. Így lesz a sok kicsiből egy nagy működő dolog” – mondta Boronkai Gergő, kocsirendező, a MÁV egyik munkatársa, a Köszönjük Neked! kampány egyik budapesti nagykövete.

 „Egy-egy új épülettel vagy felújított műemlékkel nem pusztán otthont teremtünk a leendő használóinak vagy éppen megóvjuk történelmi emlékeinket, hanem beírjuk magunkat a korszak történetébe. Felelős hozzáállással formáljuk az országot, ezért azt valljuk, hogy mindezt nem munkának, hanem hivatásnak kell tekinteni. Kétkezi munka nélkül nem épülnek otthonok, nem épülnek házak, nem épül az ország. Egy jól működő rendszerben elengedhetetlenek azok, akikért a Köszönjük Neked! kampány létrejött. Fontosságuk megkérdőjelezhetetlen, megbecsülésük nélkülözhetetlen. Minden erőnkkel azok kell lennünk, hogy a fizikai dolgozóink pozitív társadalmi megítélését növeljük, megfelelő jövedelmezési rendszert és munkakörülményeket teremtsünk számukra” –nyilatkozta Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón, aki munkáltatói oldalról osztotta meg gondolatait a kampányról.

 „Fontos, hogy ne csak számokként, statisztikai adatokként lássák a fizikai munkásokat, hanem személyes történetekként és arcokként, akik minden nap csodát tesznek és megkönnyítik az életünket.A célunk az volt, hogy átformáljuk a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és felhívjuk a figyelmet a fizikai dolgozók munkájának megbecsülésére. Látva a csatlakozó cégek számát és a visszajelzéseket, úgy gondolom, hogy sikerült elindítani egy pozitív folyamatot”- mondta Vidó Csilla, a HRC Group Köszönjük Neked! kampány ügyvezető igazgatója.

A HRC Group több mint egy évtizede foglalkozik fizikai munkatársak toborzásával és kölcsönzésével, amely már évek óta hatalmas kihívás. A HRC Group szakemberei nap mint nap együtt dolgoznak és beszélgetnek a fizikai munkát végzőkkel, és számos alkalommal az derült ki, hogy jól esne nekik több megbecsülés és elismerés.

A szervezők egy kreatív rajzpályázatot is hirdettek „Te mi leszel, ha nagy leszel?” címmel a 6-10 éves, valamint a 11-14 éves korosztály számára. A beérkezett közel 150 pályaműből kiderült, hogy a fiúk leginkább rendőrök, tűzoltók vagy mérnökök szeretnének lenni, a kislányok pedig cirkuszi artisták, állatorvosok és ruhatervezők. A kategóriánként kiválasztott 10-10 pályaműre a Facebook-on lehetett szavazni. A kisebbek kategóriájának nyertese Csikós Péter lett, az idősebb korosztályé pedig Mag Viktor.A nyerteseket kreatív rajzeszközökkel díjazták a szervezők.

„Józsefvárosban is napi szinten érzékelhető a fizikai munkát végzők, a szakemberek hiánya, ezért az önkormányzat elkötelezett a szakképzés támogatása mellett. A kerület amellett, hogy egyetemváros, számos szakképző intézménynek is otthont ad, szeretnénk ennek előnyeit  Józsefváros és a szakemberek javára fordítani. A kerületi szakképző intézményekkel együttműködve egy olyan megállapodást tervezünk kötni, ami egyrészt kifejezi a fizikai munkások, szakemberek iránti megbecsülésünket, másrészt segíti azt, hogy képzésük után is Józsefvárosban maradjanak és itt vállaljanak munkát” – mondta Dr. Sára Botond Attila alpolgármester,  Józsefvárosi Önkormányzat.

További részletek:

www.koszonjukneked.hu

https://www.facebook.com/hrcgroup/

Leányvállalatok