SZŰRŐ:
Aktuális
2017.02.08.

Interaktív élményekkel gazdagodott a Market Építő Zrt. 118 szakembere

Beszámoló a müncheni BAU 2017 kiállításról
 

2017. január 16-21. között rendezték meg az építőipari szakma egyik legfontosabb nemzetközi eseményét, a müncheni BAU kiállítást és vásárt. Az eseményen a Market Építő Zrt. 118 fős, építőipari szakemberekből álló delegációja is megismerkedhetett a legújabb technológiákkal és a legfontosabb építészeti trendekkel.
A BAU 2017 szakkiállítás a Messe München területén, mintegy 185.000 négyzetméteren mutatta be az újépítésű és használt létesítményekben alkalmazott lakáscélú, gazdasági, belsőépítészeti megoldásokat, valamint a leginnovatívabb építőipari anyagokat és rendszereket. Az idei expón többek között a betontechnológia, a homlokzati rendszerek, az épületgépészet, az épületfelügyeleti és automatizálási rendszerek, a Smart Home megoldások, illetve a tervezést, kivitelezést elősegítő szoftverek is helyet kaptak.
Habár megszokott, hogy a BAU-ra évek óta az összes kiállítói hely elkel, a rendezvény idén új rekordot döntött mind a látogatók, mind a kiállítók számának tekintetében: az összesen 250.000 résztvevőből 80.000 érdeklődő érkezett külföldről, illetve 45 ország több mint 2.100 kiállítója mutatkozott be a szakma előtt.
Hazánkban a Market Építő Zrt. foglalkoztat legnagyobb számban építőipari szakembereket – mérnököket, tervezőket, műszaki szakértőket – éppen ezért komoly hangsúlyt fektet a munkavállalók szakmai támogatására, színvonalas továbbképzésére, ezáltal a vállalati lojalitás kiépítésére és fenntartására. A vállalat idén 118 kollégájának nyújtott lehetőséget arra, hogy a BAU 2017 kiállításon megismerhesse a hozzá legközelebb álló technológiát, az európai és világszintű építőipari gyártók, forgalmazók termékpalettáját, újdonságait. A résztvevők találkozhattak például olyan előre gyártott, vasbeton gerendával, amelyben a betonacélt fémszálas anyaggal helyettesítette a gyártó, ezáltal egy könnyebb, ám négyszer teherbíróbb szerkezetet eredményezve. A Market csapatánál azonban az egyik legnagyobb sikert az a 3D-s VR szemüveg aratta, amelyen keresztül könnyedén, interaktívan be lehet mutatni a terveket a megrendelőknek.
„Az expón a szektor minden szegmenséből jelen voltak a legnagyobb és leginnovatívabb cégek. Jó rálátást kaptam a BIM (épületinformációs modellezés) vonatkozású szoftvergyártók európai helyzetéről, a kisebb feltörekvő gyártók által kijelölt irányokról”. – kezdte beszámolóját Grátzer Szabolcs, a Market Építő Zrt. tervezési koordinátora –„Érdekes volt látni, hogy az épületautomatizálással, vezérléssel foglalkozó cégek milyen komoly hangsúlyt fektetnek arra, hogy a középületekben már sok helyen elvárt automatika a családi házakban, lakóházakban is elterjedjen. Ezen túl nagyon szép példákat láttam arra, hogy különböző, egyszerűnek tűnő burkoló anyagok hogyan válhatnak információ hordozóvá az informatika segítségével vagy akár az anyag áttetszőségének szabályozhatóságával.”
 „Nagy megtiszteltetés volt, hogy a céget képviselve kiutazhattunk és ötleteket gyűjthettünk. A kiállítás megvilágította azokat az irányokat, amelyeken el kell indulnunk a hazai építőiparban is. Olyan inputokat, információkat kaptam, amelyeket elsősorban hosszabb távon tudunk majd hasznosítani. A legfontosabb következtetés számomra az volt, hogy számos országban probléma a munkaerő- és kapacitáshiány. Minden szakág esetében óriási a törekvés arra, hogy a hiányzó, élő munkaerőt ne a bérköltségek növekedésével oldják meg, hanem magas fokú gépesítéssel váltsák ki” – hangsúlyozta Sárkány Márk, főépítésvezető.
Oláh Viktória, a vállalat kivitelezési műszaki előkészítő mérnöke is elismerően nyilatkozott a szakkiállításról: „Számomra az utazás legnagyobb haszna az volt, hogy szélesíteni tudtam saját vállalkozói, beszállítói listámat. Találtam olyan importőrt, akit mindenféleképpen meg fogok keresni árajánlatokkal jelenlegi projektem és jövőbeni munkáim kapcsán is. Számos apró, ötletes megoldással találkoztam, kifejezetten tetszettek a beton illetve a fém homlokzatok, a belső burkolatok, valamint a fa szerkezetek. Ez a lehetőség mind a csapatépítés, mind a szakmai látókör szélesítése szempontjából hasznos volt.”
„Pozitív látni, hogy vállalati szinten egyre nagyobb létszámban vagyunk jelen az eseményen. Számomra a legizgalmasabb és legaktuálisabb téma, hogy az építőipar hogyan fordít egyre nagyobb hangsúlyt az épületek szoftveres támogatására, az úgynevezett okos otthon (Smart Home) kialakítására.  Úgy gondolom, a következő 5-10 évben nagy kihívást jelent a rendszerek közötti kompatibilitási problémák leküzdése, mellyel kapcsolatban újabb és újabb start-up cégek jönnek létre, hogy gazdaságos, kevés szerelési munkát igénylő megoldásokat nyújtsanak” – foglalta össze élményeit Papp Gábor, a Market Építő Zrt.-nél szintén kivitelezési műszaki előkészítő mérnökként dolgozó szakember.

Leányvállalatok